Dobre przedszkole powinno zapewnić każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny, radosny
i wszechstronny rozwój. Program kształcenia i oddziaływań wychowawczych wzbogacony jest o działania innowacyjne nauczycieli, możliwość nauki języków obcych, wyrównywanie szans, a szczególnie promocji zdrowia oraz kultywowanie tradycji regionalnych.
Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości i kształtowania u dzieci samodzielności. Przedszkole zapewnia poczucie bezpieczeństwa troszcząc się o zdrowie psychiczne i fizyczne. Respektuje więzi rodzinne w organizacji grup wychowawczych, co znajduje uznanie w ocenie rodziców.
Absolwent naszego Przedszkola:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest zainteresowany nauką i literaturą,
- jest samodzielny,
- jest aktywny w podejmowaniu działań,
- lubi działania twórcze,
- jest wrażliwy estetycznie,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem.
Baza lokalowa i dydaktyczna przedszkola sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci i nauczycieli oraz ich współpracy.
Kształcenie i doskonalenie nauczycieli prowadzone jest zgodnie
z Koncepcją Pracy Przedszkola. Nowa forma prowadzenia spotkań z rodzicami integruje rodziców i nauczycieli, podnosi skuteczność przepływu informacji, łamie dotychczasowe stereotypy udziału rodziców w fazie planowania, realizacji i oceny programu wychowania przedszkolnego, znacząco wpływa na wzrost kultury pedagogicznej rodziców.
Wnętrza przedszkola są estetyczne i funkcjonalne, dostosowane do potrzeb rodziców. Wypracowany system opiekuńczy powoduje poszerzenie zakresu pomocy psychologicznej i logopedycznej, uwrażliwia pracowników przedszkola, rodziców na jakość żywienia dzieci, aktywność ruchową
i zajęcia na powietrzu.
Dzieci pozostające w trudnych sytuacjach losowych, znajdują pomoc dzięki dobrej współpracy dyrektora i z instytucjami społecznymi. Przedszkole ma opracowany program współpracy ze szkołą, którego celem jest przygotowanie dzieci 6 i 7-letnich do bezstresowego podejmowania obowiązków szkolnych.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej